— 14/06/2011 10:57

Спортски хечбек

Tekst:

текст: Владимир Косић

Спортски хечбек

Још једна класа ценовно доступних аутомобила

 

Довољно је да изађете на улицу и да видите да се српски возни парк – променио. Истина, још увек (значајно) каскамо за Западом и наше плате су триста евра а њихове триста милиона, блаблабла, све то знамо. Али много је више нових аутомобила на српским путевима и то је супер! Стога верујем да ће бити доста оних које ће овакав текст занимати.

Добар део власника нових моторних возила су млађи људи, те је сасвим у реду питати: који је то прави кул аутомобил за неку нормалну своту новца? Данас се производи заиста све и свашта, Мерцедес прави градске аутомобиле, Астон Мартин микро-градске (?!) а Порше џипове и седан-лимузине. Лудница. У тој мешавини свега и свачега ја препознајем једну посебну класу возила која су, мање-више, доступна ширем слоју купаца, а притом су јединствена и кул. Данас је битније но икад бити јединствен, па и ако читате магазин РАШ!, сасвим је јасно да сте и сами јединствени и посебни! Та возила су хечбекови са троја врата, који су данас формирали своју посебну класу и део тржишта. Да видимо шта се то данас нуди.

Иако то апсолутно није случај у остатку Европе а свакако не света, овде је Кијин Просид (Pro_cee’d) изузетно популаран аутомобил. Јасно, нешто нижа цена, седам година фабричке гаранције, производња у ЕУ и сјајна понуда опреме је оно што је овај аутомобил продавао и још увек продаје код нас. Мане су му тврђе огибљење и недорасли мотори, као и немаштовитост ентеријера, али овакав стајлинг каросерије заиста не можете добити јефтиније. Дакле, Просид са својих 10.500 евра па навише заузима веома висок ранг у припадајућој класи, али свакако да није најбоље решење. Један мој комшија већ дуже време покушава да прода један за 9.000 евра и не успева му, док онај лепи, бели 1,6 CRDi који већ годинама дуго стоји на плацу никако да “оде” за 13.200 евра.

Хонда је дуже од Кије на тржишту са својим свемирским Сивиком (Civic), који у изведби Type S заиста изгледа одлично! Наравно, та ознака не повлачи доста опреме, снажне моторе итд. већ само верзију са троје уместо петоро врата. Ознака Type R је резервисана за спортски Сивик, али он се одскора више не производи тако да заборавите на њега. Не производи се јер не подлеже новим Euro5 еколошким нормама, занимљиво. Елем, класичан Сивик са троје врата је стварно леп ауто, поуздан и јединствен. Ипак велика је листа мана – мало места унутра, непрегледност, екстремно-будаласто висока цена, преспори бензински мотори. Хондин дизел је одличан, али за њега вам тек треба богатство, тако да Хонду, у принципу, заобиђите. Или купите неку половну.

Представник “премијум” класе нам долази из Баварске. BMW једини има кул представника од скупљих марки, где је мала “јединица” значајно боља од А-тројке (Ауди) и А-класе (Мерцедес). Наравно, причамо о варијанти са троје врата. Баварци су отишли и корак даље, понудивши тржишту чак и мали купе на основи Серије 1. Да ли купе или хечбек са троје – свеједно је, свакако је овај BMW одличан аутомобил. Сви мотори су сјајне машине, где се у купе уграђује чак и тролитарски турбо-бензинац са 306 КС (135i), који је нереално фантастичан погонски агрегат.

Одличан мотор може да понуди и Реноов Меган, који је у последње време веома интересантна опција у овој класи. Нова генерација са троја врата је значајно лепша од дизајнерски досадног брата са петоро, где се посебно издваја модел RS са чак 250 КС. Ледице, црне фелне од 18 инча, спојлери, јарко жута боја – има све што кул аутомобилу треба! Нису лоше ни друге верзије, мада нпр. 1,5 dCI мотор никако не припада овој шасији, иако је стварно мали потрошач. Већ сада пак можете наручити бензински 1,8-турбо мотор са 180 коња, који се нуди у варијанти GT и који је одличан избор кул хечбека са троје врата. Једина већа мана овог аутомобила јесте мизерно мало простора на задњим седиштима…

Сви горепоменути модели су одличан избор и свакако их треба имати у виду као прве опције, ако се ових дана одлучујете за куповину. Оно што не би требало да вам одвлачи пажњу јесу модели попут Волвоа C30, који је заиста непотребно скуп (иако леп), као и Пежо 308 који је, једноставно, Пежо. Стварно ми није јасно зашто се 308-ица ради у верзији са троје врата, па ко би се за то одлучио побогу?! Остаје Фордов Фокус, који ће у фокусу бити тек наредне године. За сада смо само видели верзију са петоро врата, која у верзији ST уопште не прави вишак! Барем не визуелно.

Најбоље се обично оставља за крај, па тако и ја остављам великог фаворита за последњи пасус. Долазећа Астра GTC је нешто најбоље и свакако најлепше у овој класи, а стиже нам тек за неколико месеци. За сада баците поглед на концепт-модел, који ће у великој мери да буде и финална верзија Астре GTC. Под хаубом овог Опела се налази дволитарски турбо-бензинац са чак 290 КС, који пак најављује скоро OPC (спортско) издање Астре. Све у свему, једва чекамо да се овај ултимативни компакт појави у нашим продајним салонима!

 

Tags:
  • Share this post:
  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • Digg

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.